Методичні рекомендації


Буремні події останніх місяців показали значення і велику цінність
окремої особистості, її роль у суспільно-історичних змінах. Одночасно
стала очевидною необхідність соціально-психологічного захисту і психо-
логічної допомоги як окремим людям, так і цілим соціальним групам. У
часи соціальних потрясінь якраз і виявляється увесь наявний потенціал
особистості. У такі часи кожна людина «показує своє справжнє облич-
чя», увесь свій особистісний потенціал. Сказане стосується і працівників
психологічної служби системи освіти – практичних психологів, соціальних
педагогів, їх керівників. У даний час психологічна служба в цілому і кожен
професіонал мають показати суспільству, все на що вони здатні, виявити
високий професіоналізм, відповідальність перед людьми, чуйність і повагу
до кожної особистості.
Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогіч-
них наук України, Український науково-методичний центр практичної пси-
хології і соціальної роботи вказали всім працівникам психологічної служби,
керівникам освітніх установ і закладів освіти на необхідність якнайшвидше
розгорнути на базі навчальних закладів пункти надання соціальної і психо-
логічної допомоги усім учасникам подій, постраждалим та переселеним.
Особливо активно здійснюється ця робота зараз у місті Києві, Івано-Фран-
ківській, Київській, Чернівецькій, Сумській та інших областях.
Ми розуміємо, що така специфічна робота для багатьох працівників
психологічної служби є новою. Тому, разом з фахівцями ряду громадських
організацій, підготували збірку методичних рекомендацій з проблем те-
рапії наслідків стресів і дистресів, гострих емоційних станів, переживання
горя і втрат.
Збірка відкривається розділом, в якому подається опис організаційно-
методичних аспектів роботи працівників психологічної служби в сучасній
соціально-політичній ситуації. У другому розділі представлені характерис-
тики соціально-педагогічної роботи з дітьми в конфліктний та постконфлік-
тний період, огляд нових викликів, пов’язаних із з соціально-політичною
ситуацією в Україні. Визначені сучасні виклики, що стали наслідком кон-
фліктного періоду в країні, вимагають окреслення актуальних напрямів та
змісту соціально-педагогічної роботи. Це й формування адекватних знань
та уявлень про соціально-політичні події в країні, і приділення особливої
уваги роботі з учнями із вразливих сімей або сімей, що перебувають у
складних життєвих обставинах, і протидія булінгу (цькуванню, переслі-
дуванню тих, хто має відмінності від домінантної групи, в тому числі й у
зв’язку із розбіжністю в поглядах та переконаннях). У цьому розділі також
розкривається поняття «інформаційної війни» та в черговий раз перекон-
ливо доводиться необхідність формування критичного мислення у дітей.
Наголошується також на необхідності залучення територіальних місцевих
громад до вирішення конфліктів. Надаються рекомендації класним керів-
никам з оптимізації їхньої діяльності в цей період.
6
Третій розділ «Психологічна робота з дітьми у конфліктний та
постконфліктний період» містить інформацію про можливі наслідки для
здоров’я дітей від перебування у травматичних ситуаціях, розкривається
зміст роботи психолога, надаються рекомендації батькам щодо профілак-
тики посттравматичного стресового розладу у дітей. Четвертий розділ ха-
рактеризує діагностичний та корекційний інструментарій для працівників
психологічної служби системи освіти.
У додатках наведені лист Міністерства освіти і науки України від
11.03.2014 №1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам
навчально-виховного процесу» та лист від 02.04.2014 № 1/9-186 «Щодо
навчання дітей військовослужбовців, які переїхали з Автономної Респу-
бліки Крим та м. Севастополя на постійне місце проживання до інших на-
селених пунктів України», а також інформація про можливості отримання
допомоги.
У цілому на сьогоднішній день ситуація ускладнена тим, що конфлік-
ти тривають і важко передбачити час та спосіб їх розв’язання. Це посилює
тривожні настрої в суспільстві, страхи, розчарування і вимагає адекватної
роботи працівників психологічної служби та всіх педагогічних працівни-
ків.
Висловимо сподівання всього авторського колективу в тому, що на-
працьовані матеріали допоможуть педагогам та працівникам психологіч-
ної служби системи освіти в роботі з дітьми.
Будь ласка, за результатами використання книги в роботі надсилай-
те свої коментарі, зауваження, пропозиції до вдосконалення на адресу
info@la-strada.org.ua або телефонуйте на Національну дитячу “гарячу лі-
нію” 0 800 50 225 (772 з мобільного Київстар та Лайф).
Панок В.Г., доктор психол. наук,
директор Українського науково-методичного центру
практичної психології і соціальної роботи
Левченко К.Б., доктор юрид. наук, професор,

президент Центру «Ла Страда-Україна»
Результат пошуку зображень за запитом "картинки книги"

Комментариев нет:

Отправить комментарий